לקראת פגישה עם א-סיסי: מזכיר המדינה האמריקאי הגיע לקהיר

שלמה ריזל No Comments on לקראת פגישה עם א-סיסי: מזכיר המדינה האמריקאי הגיע לקהיר

לאחר ביקורו בישראל וברמאללה: מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הגיע לקהיר, לקראת פגישתו עם נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן צילום: Marc Israel Sellem/POOL
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הגיע היום (רביעי) לקהיר, לקראת פגישתו עם נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי. בלינקן ביקר עד כה בישראל וברמאללה, ובהמשך הוא צפוי לבקר גם בירדן.

מזכיר המדינה האמריקאי מסר אמש (שלישי) הצהרה לתקשורת לאחר ביקורו בישראל וברשות הפלסטינית. "עבור יותר מדי אזרחים חפים מפשע, ישראלים ופלסטינים, הסכסוך עולה בחיים. מנהיגים בשני הצדדים יצטרכו לשפר את החיים של התושבים בישראל, בעזה ובגדה. אם הם יעשו כך – הם ימצאו שותפים בשני הצדדים", אמר בלינקן.

לדבריו "האלימות שראינו היא תזכורת לצורך להגיע לפתרון של שלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים".

ביחס לנושא האיראני אמר מזכיר המדינה: "ארה"ב וישראל מאוחדות לגמרי בהבנה שאירן לעולם לא תוכל להיות גרעינית. זה לא סוד שיש בינינו מחלוקות לפעמים לגבי השאלה איך משיגים את המטרה הזאת, אבל על זה מבוססת ידידות ושותפות".

בלינקן הצהיר: "אנחנו מתחילים בהנעה של פתיחת הקונסוליה וצריך לעשות זאת כדי לסייע לפלסטינים, אין לנו עדיין תאריך".

עוד אמר מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן: "אנחנו עדיין מאמינים שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד. מתנגדים לכל פעולה שמי מהצדדים יעשה כנגד הפתרון הזה. זה כולל בנייה בהתנחלויות, פינויים לא חוקיים, הסתה לטרור ומשכורות לטרוריסטים".

מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן ויו"ר הרשות אבו מאזן | צילום: Flash90

Flash90

אתמול, כאמור ביקר בלינקן בישראל ונפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבלינקן בפגישתם, כי "מה שלא יקרה, ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו, ומחויב להשיג נשק להשמדה המונית למען מטרה זו".

ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי בלינקן | צילום: פלאש 90

פלאש 90

שר החוץ אשכנזי הודה למזכיר המדינה על תמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה"ב בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה מפני טרור. אשכנזי ציין כי עמידתה של ארה"ב לצד ישראל, במיוחד בתקופה האחרונה, מוערכת הן על ידי הממשלה והן על ידי העם בישראל.

השר אשכנזי הדגיש בפניי עמיתו את אחריות חמאס להסלמה האחרונה, והאיום שמהווה ארגון הטרור על ביטחון ישראל ואזרחיה, כמו גם על היציבות בעזה ובאזור.

שר החוץ גבי אשכנזי ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן | צילום: משרד החוץ

משרד החוץ

בהקשר לזירה הפלסטינית, שר החוץ אשכנזי ומזכיר המדינה בלינקן החליטו על הקמת קבוצות עבודה במטרה להוציא לפועל פרויקטים אזרחיים ביהודה ושומרון, במקביל להעלאת דרישות מהפלסטינים בהן הפסקת פניות למוסדות בינ"ל ועצירת ההסתה.

שר החוץ אשכנזי אמר לבלינקן: "השנה האחרונה הוכיחה כי יש לנו שותפים לשלום במזרח התיכון. אני רואה חשיבות רבה לחיזוק קשרי השלום הקיימים והרחבתם. אני מודה למחייבות האמריקנית למשימה זו ולביסוס היציבות הביטחונית האיזורית".

שר הביטחון בני גנץ הודה לבלינקן על הגיבוי האמריקאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה מול המתקפות על אוכלוסייה אזרחית, וכן על הגינוי של הממשל האמריקאי כנגד תופעות אנטישמיות וגילויי שנאה כלפי יהודים בארה"ב.

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון הציג למזכיר המדינה, את העקרונות שגיבש במערכת הביטחון להשגת שקט ארוך טווח, החזרת הבנים הביתה וחיזוק הרשות הפלסטינית תוך פגיעה בכוח הצבאי של ארגוני הטרור בעזה. עוד דן גנץ עם בלינקן בצורכי הביטחון של ישראל, בשמירה על העליונות הביטחונית שלה באזור, וכן בצורך לפעול בכדי לבלום את ההתקדמות הגרעינית של איראן, במסגרת הדיונים המתקיימים בנושא בימים אלו.

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

צילום: Marc Israel Sellem/POOL


0 תגובות